We gonna party, it's my birthday..

I dag är de min födelsedag!! Tänk att lilla jag föddes för 24 år sen och att jag nu har lilla Frank.
Det hade jag aldrig kunnat tro, att jag skulle vara mamma nu.

Jag lämnade Frank till mormor vid 8 snåret imorse och sov vidare till 10, jag hade hoppats på frulle på sängen men tuttarna spännde på så mycket att jag var tvungen att gå upp. Födelsedags frullen bestod av smoothie och B's egenbakade bröd, smaskigt.

Jag fick lite presenter, bla. ett superfint tårtfat som mammi hade gjort, och en fotoram av P som var ett sjukt projekt att få in bilder på.
Tyvärr kunde man inte mms'a bilder till ramen, jag har sett sånna ramar förut men enligt P fanns det tydligen inte. Tror dock inte han ansträngde sig speciellt mycket för att hitta en sånn, var enklare att säga att de inte fanns, haha.

Jag har även lyckats få en deppdag på min födelsedag. Kännde redan imorse att detta skulle bli en pissdag, jag har alltid superhöga förväntningar på sånna här dagar. Jag vet att jag nästan alltid blir besviken då jag bygger upp värsta superdagen i huvudet, men mitt undermedvetna envisas  med att hoppas, haha.
Saken att man är supertrött och inte känner sig supernöjd med sitt utseende gör inte saken bättre.

Jaja nu ska jag inte klaga, helt sjukt att ajg ska orka bli ledsen över småsaker när det finns så mycket hemskt runt omkring en som är MYCKET värre.

A-L och B är ute med Frank så nu ska jag försöka vila bort min deppiga sida...

Puss K.

Kommentarer
Postat av: matilda

Okej.. Men bröstmjölken kan vara jättetunn på eftermiddagen/kvällen, eller den är tunn på kvällen.. Då blir dom inte lika mätta hur mkt man än ger nästan.. Det blev verkligen sååån skillnad på våra kvällar när hon fick en flaska vid sextiden och sen amma nästa mål och sen en flaska vid läggdags, kunde inte tro att en bebis kunde vara lugn och snäll och inte skrika på kvällarna innan haha! Skit i vad barnmorskan om hon säger si eller så om ersättning.. Läkarna på akademiska där jag födde gav Milia ersättning det första dom gjorde för jag hade så ont i tuttvårtorna så så farligt är det ju inte.. Samma med min barnmorska, sa att det var bra att hon fick ersättning på kvällen om hon var nöjd då. Testa iaf :) Kan ju vara vad som helst men värt att prova :)

Hon kunde sova väldigt länge på dagarna.. Om jag gick på stan från typ tolv till fem så kunde hon sova hela tiden.. Haha. Men jag har även hört att barn som är förlösta med kejsarsnitt kan ha svårare att sova på natten, dom behöver mer närkontakt, har svårare att sova i egen säng osv. Men mitt råd är verkligen en flarra ersättning :D

GRATTIS på födelsedagen också!! Puss puss

2010-04-11 @ 15:26:13
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: matilda

nu vet jag ju inte hur ni har spjälsängen eller frank sover kanske mellan er, men ett bra tips är att ta bort ena "väggen" på spjälsängen och ställa den precis bredvid din sida av sängen.. Då känns det ju ändå som att man ligger i samma säng, fast han ligger i egen och man får myyycket utrymme i sängen igen :D Här är bild på hur vi hade : http://tuldanstillvaro.blogg.se/2009/october/mysdag.html#comment

2010-04-11 @ 15:38:24
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh jag som inte har kollat in på några dagar. Otur. GRATTIS i efterskott!! Hoppas dagen blev superduperbra tillslut.



Massor med kramar!

2010-04-12 @ 07:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0