Dagens köp.

Trots spööööregnet hängde jag P och Frankis på stan.
Jag hittade äntligen ett par stövlar som inte var så stora i skaftet, kunde inte passa bättre än en dag som denna. Så mina andra skor åkte av och på med stövlarna, vi tog en sväng till Mulberry affären och kollade väska. Tror jag hittat en jag ska köpa där, men finns en Hermes som är så grym.
Vi han även med en fika innan vi begav oss hemåt.



Turen till Ph blev inställd, vi var helt slut efter första turen i regnet. Vi hamnade framför tv'n(som inte fungerar) ist, finns bara 1,2 och 4 som är gryniga, yippie.

Nu blir det fläskfile och fäskpotatis på våran uteservering, eller inte...

Puss K.

Kommentarer
Postat av: matilda

Vaart hittade du stövlarna? Letar också men hittar inga! Dom där va perfekta! :)

2010-08-02 @ 18:45:32
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Dom var snygga. Jag går runt med mina knallrosa Hunterstövlar men borde kanske hitta ett lite mer neutralt alternativ.. Vart var dom ifrån?



Pusse

2010-08-02 @ 19:50:01
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: matilda

Ok toppen då ska jag spana in de :D

Nästa vecka nån dag kan du då? :)

puss

2010-08-02 @ 19:52:04
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Jag har också smala vader men Hunterstövlarna är rätt små. Finns i massa olika färger också, så om du tröttnar på dina nya så kan du ju alltid kika på dom!



Problemet är att jag inte vet hur jag ska göra med nappen.. Jag låter honom somna utan napp, men när han vaknar stoppar jag in nappen och så somnar han om. Han har inte blivit hysterisk dom senaste nätterna utan somnat om på en gång när jag ger honom nappen eller klappar lite på honom. Tar inte upp honom alls då. Dudå?



Puse

2010-08-02 @ 20:58:58
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: matilda

Ahaa va mys! :) Vi åker till örebro i helgen vi. Ja men veckan därpå tar vi då, hörs lite senare om vilken dag :) puss

2010-08-02 @ 21:01:00
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Hm, alltså Elliott vill ju inte ha mat om natten så därför slutade jag försöka tvinga i honom skiten. Förutsatt att han äter tillräckligt under dagen så ska inte Frank behöva äta på nätten längre. Eller hur gammal är han nu?



Puss o kram

2010-08-02 @ 21:10:58
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: nillan

Hej!



Angående nattmaten. På vårt BVC sa de att när bebisarna passerat 4 kilo så MÅSTE de inte äta på natten, under förutsättning att de får i sig ordentligt med mat på dagen.



En del slutar äta på natten automatiskt, medan andra inte gör det. Hon tyckte i alla fall att om barnen inte slutat äta på natten när de är fyra månader så ska man sluta mata, just för att de inte behöver maten, utan bara äter för att det är en vana.



Vi planerade nattmaten utefter tanken att de skulle få åtta timmar nattsömn utan mat när de var två månader, tio timmar utan mat när de var tre månader och tolv timmar utan mat när de passerade fyra månader. Vi fördröjde tiden mellan nattmålen till en början (när de åt var fjärde timma till att bli fem, sex och så småningom åtta timmar) men sedan så ställde killarna in sig själva utan att vi behövde göra något, till att äta med tolv timmars mellanrum.



Så, försök att låta bli att mata vid ett, få honom att somna om och se när han vaknar till nästa gång? Förhoppningsvis dröjer det minst en timma... mata då? Om du har rutiner för maten på dagarna så kommer han snart bli som en liten klocka, sedan kan du ju förskjuta det där nattmålet allt eftersom... Eller så kanske det helt enkelt bara är att plocka bort det eftersom han är så stor? Jag vet inte riktigt vad som är bäst...?



Pusspuss



2010-08-02 @ 22:01:17
Postat av: B E C C A S

gonatt sötnos '(a)

2010-08-03 @ 01:31:00
URL: http://beccabacke.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Nä jag förstår. Så gjorde jag med Elliott också innan. Det är ju mycket mer krävande att amma en gång i timmen än att ligga kvar och bara klappa.



Efter fem månaders ålder så behöver dom inte äta på natten egentligen är vad som står överallt. Man kan erbjuda vatten istället. Men du känner ju ditt barn bäst och om du tror att han är hungrig så är han säkert det! Men snuttar han bara och somnar om sen så är han väl inte det då.



Elliott käkar ju som en häst under hela dagen men innan läggdags får han antingen en portion gröt, eller 200 ml välling. Ungefär en kvart-tjugo minuter innan jag lägger honom så att han inte ska associera maten med läggningen.



Puss

2010-08-03 @ 07:51:03
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0