Hjälp. Utslag.

Frankis får utslag av banabgröt!

Det hela började när vi var på essingen, Frankis hade inte med sig sin gröt så han fick smaka lite banangröt till kvällen.
Efter han hade ätit fick han små prickar runt munnen och på halsen, dessa prickar försvann efter ca 5 min så vi tänkte inte mer på de.
Sen när han käkade banan och persikagröt kom de tillbaka, denna gång var de borta efter 5 min igen.
Först tänkte jag att han kanske var allergisk mot gluten, men till min stora glädje var gröten glutenfri. Den enda gemensamma nämnaren då var enligt mig banan.
I gårkväll fick han havregröt ist utan smak, inga utslag!

Jag kollade innehållsförteckningen och det som skillde grötarna åt var smaken såklart och i banangröten var det modersmjölkersättning men i havregröten skummjölkpulver.

Min fråga är då:
Kan han vara allergisk/överkännslig mot modersmjölkersättning?
Och vad är det för skillnad på de och skummjölkpulver isf eftersom det går bra.
För banan kan han väl inte vara allergisk mot!?



Puss K.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jo det kan säkert vara. Har han fått banan förut? Alla alleriger tar flera gånger på sig att utvecklas. Röda prickar runt munnen kan de få utan att det behöver vara allerig iofs. Elliot fick det lite av tomat och paprika förut. Modersmjölksersättning känns ju skumt om det är. Men visst kan det vara det med. Testa med banan igen så kanske du får det svart på vitt. Och fråga på BVC nästa gång.



Kram!!

2010-08-02 @ 22:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0