Satkärring.

Jag har fått barn, jag har börjat städa och laga mat men framförallt verkar det som jag har förvandlats till en sån där jävla satkärring man alltid tycker så illa om.

Anledningen till att jag förvandlats är min nya uteplats. Ja visst trodde man att denna uteplats skulle göra mig till en fin harmonisk och glad mamma.
Nej så är inte fallet, jag irriterar mig på ALLT kring denna uteplats.
Det har tagit sanrt en månad och dörrarna är inte fixade än, de har lagt gräs överallt utom vid min uteplats men nu kommer den största irritationsfaktorn.
Idioterna som har de tre balkongerna ovanför, jag har tidigare plockat upp fimpar, blommpinnar, vissnade blommor men imorse hittade jag det värsta, EN BLÖJA!!
Känns det inte som att om man tappar ner en blöjjävel på innegården går man och hämtar den!

Jag överväger om jag ska spika upp en döda hamstrar eller nått på deras dörrar, eller mjo en lapp i hissen kasnke räcker men jag är ARG och då vet man aldrig vad som kan hända.

Nu ska barnet sova middag, frågan är om jag ska köra samma som nattmetoden nu med? Nillan hjälp, ska man alltid köra den vid läggning även på dagen?

Puss K.

Kommentarer
Postat av: matilda

jag körde samma nattning jämt :) då lär dom sej somna så. jätteskönt!

2010-08-01 @ 15:09:17
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Jag har läst att man först ska få in nattrutinen för det är svårare på dagen då dom inte är lika trötta :)



Så gör iaf jag. Börjar med nattningen. När den sitter kör jag på alla tillfällen han vaknar. När det sitter kör jag på dagarna också. Om det nu behövs eftersom han förhoppningsvis lärt sig somna själv då :)



Hoppas det går bra för oss med detta nu!!



Pusse

2010-08-01 @ 18:19:54
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: nillan

Hej!



Vad jag har hört så vet de skillnad på dag och natt, så även om han får somna på annat sätt på dagen så förstör inte det för nattrutinen om man säger så.



Vi låter killarna sova i vagnen på dagen och då får de ofta vagnas till sömns. På natten är det sängen och somna själv som gäller. Så, kanske är bra att låta honom sova i vagnen på dagen och inte sängen? Just för att han ska lära sig skillnaden?



Jag håller med föregående talare; kör på nattrutinen för sig och låt dagen bli som den blir... :)



Pusspuss



2010-08-01 @ 19:34:47
Postat av: Lotta

Hahahaha! Vad roligt. Jag dör vad kul! Döda hamstar. Jag gillar satkärringar. Ut med det bara! Spika på!

2010-08-02 @ 23:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0