BM.

Vi fick ett mycket nervöst besök hos barnmorskan idag.

Hon började med att ta mitt sockervärde och blodvärde, båda såg fina ut som vanligt :)
Sen skulle hon ta mitt blodtryck, hon tog om och tog om men de visade hela tiden 155/95 vilket är MYCKET högre än jag brukar ha. Havandeskapsförgiftning? Det var de första som slog oss båda.

Lyssnade på Midgets hjärta som slog fint och mätte magen. Sen var de dags för att testa blodtrycket igen, men det ville inte gå ner. Så det blev en vilpaus för mig och P. Vi fick gå in i ett annat rum och vila i 30 min innan hon kom tillbaka och tog blodtrycket igen. Denna gång visade de 155/80, så de var mycket bättre. Hon tog även ett urinprov för att helt utesluta havandeskapsförgiftning.
 Allt såg fint ut till slut iaf, men det var en nervös halvtimma vi låg och vilade. Jag hade absolut ingen lust att de skulle skicka oss till Sös och plocka ut lillen.

Vi fick instruktioner om att ringa förlossningen på onsdag om han inte tittat ut innan. Då skulle de göra en hinnsvepning och boka in tid för igångsätttning, igångsättningen blir ev söndagen samma vecka isf. Men vi får hoppas de inte går så långt.

Puss K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0