Föräldrarutbildning.

Föräldrarutbildning! - detta kan vara det största skämtet någonsin.

Vi skulle ha gått tisdag och onsdag 3 timmar båda gångerna, jag blev ju sjuk igår så vi var bara där första dagen.

Men snälla vilka människor som var där och vilka frågor de ställde, vi blev indelade i grupper tjejer och killar så skulle vi klura ut frågor vi villa ha svar på.

Tjejerna eller snarare tanterna i min grupp, som alla var över 35!! hade nog inget internet hemma för de visste inget! Själv är jag ju snart utbildad barnmorska med tanke på hur mycket jag läser, haha.

Så de första två timmarna lyssnade vi på helt ointressanta frågor, sen kom vi fram till andning och massage. Woohoo enligt mig, dessa två var nämligen anledningen till att jag och P. överhuvudtagen var med på kursen.

5 MINUTER! spenderar barnmorskan på att lära mig andas och P. att massera mig! Helt sjukt, andningen hon lärde mig var in genom näsan ut genom munnen! NÄ!! de hade jag aldrig kunnat förstå själv...

Om kursen blev något bättre på onsdagen vet jag ju tyvärr inte, men antar inte de. Ska fråga min barnmorska om hon kan gå igenom lite smärtlindring när vi ska dit på måndag.

Puss K.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0