Midget har fixerat sig.

Har precis kommit hem från BM, hon mätte magen, SF måttet var nu 29cm. HAde iaf gått upp två cm sen sist, magis ligger dock fortfarnade under lägsta kurvan. Men tillväxtultraljudet visade ju att han var stor och fin :)

Hon kännde på magen och Midget knuffade tillbaka, hans hjärtslag var 144, och mitt blodtryck var 120/70.

Vi gjorde en sammanfattning om graviditeten och skrev ner lite vad jag känner för förlossningen. Helt sjukt att jag är så lugn som jag är, inte de minsta orolig.

Min vikt ligger nu på 63kg, har hittills gått upp 13kg får se vad de stannar på.

Midget har iaf fixerat sitt lilla huvud i mitt bäcken, och låg väldigt långt ner. BM trodde därför att han skulle komma fort vid förlossningen, så vi får hoppas hon har rätt:)

Vi fick en ny tid 28 januari igen, går då in i v38, skulle lillen komma då räknas födseln inte längre som förtidig. Läskigt inte många veckor kvar nu.

Nu ska jag göra korvstroganoff till mig och P.

Puss K.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej du

Tänkte tala om att jag gick upp 22 kg när jag väntade Alex. Gick ner dom lika snabbt när jag kom hem.

Vad bra att allt är OK med dig och lillen.

Ja, då kan han komma när han vill nu då, men du kan väl be honom vänta någon vecka till ialla fall.

Tur att R kommer hem snart vi längtar efter honom.



Kram

Birgitta

2010-01-19 @ 16:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0