Förbud.

Denna vecka har det införts två förbud i familjen.
Två VIKTIGA förbud!

  1. Frank får absolut inte lämnas ensam om han inte ligger på golvet.
  2. Frank får inte sitta i knät hos någon som äter eller dricker varmt.
Regel 1 förstår nog alla som läst bloggen bakgrunden till, eller ja den är ju egentligen självklar.

Regel 2 är också självklar men vi har varit lite dåliga med att följa den. Anledningen till att den nu är så viktig är en liten incident som hände igår.
Självklart var det jag som var i farten igen.
Jag satt med Frank i knät i soffan och skulle dricka ur min loka flaska, vips var en hand uppe och viftade. Hela innehållet av flaskan hamnade över mig och Frank, förs blev det lite gråt från herrn som blev förvånad. Men när jag började skratta gjorde han det med!

Han har blivit mycket mer intresserad av det vi stoppar i munnen, han vill hela tiden ha mina vatten glas. Så nu gäller det att inte ha lillen i närheten när vi käkar...


Puss K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0