Sol sol sol.

Titta ut, vilket fint väder det är idag. Det ska tydligen bli jätte varmt.

Jag och Frank ska på mammamöte idag i vasaparken. Sitta och mysa i skuggan med alla bebbar, måste fråga mammorna om deras barn också envisas med att sova på mage.
Det är helt sjukt, hela morgonen har jag försökt ligga och vända på lillen, efter ett tag orkade jag inte så P fick ta över.
Det är helt omöjligt, han vägrar sova på annat sätt än magen nu.
Jag tycker han låter mer när han sover på magen, som om han har svårt att andas? Kan de stämma tro?
Kollade på andningslarm igår, kanske måste införskaffa ett.

Här har ni snyggingen i sin nya solhatt. Han ser ut sen tanterna på balkongerna längs nice's strandpromis :)



Puss K.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Anledningen till att de inte vill att barn sover på mage är för att de sover så skönt då. De sover djupare och "glömmer bort" kroppsfunktioner som att andas. I värsta fall.



Men jag tror du kan vara lugn. Elliot gjorde exakt som Frank. Så fort han kunde vända sig (4 mån)började han sova på mage. Jag försökte vänta tillbaka och han vände igen medan jag sov. Andningslarm kan nog vara bra om du vill känna dig lugn, men jag tror verkligen inte det är någon fara. Dessutom tror jag att man omedvetet lyssnar när man sover. Så om han skulle sluta så vaknar du säkert.



Hoppas i alla fall att du inte oroar dig, för det är ju jobbigt att inte få sova ordentligt för det.



Kramar!

2010-06-30 @ 01:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0