Akupressur.

En av kvinnorna som har morgonmötet här håller på med akupressur.
Innan hon skulle gå kom hon fram och visade mig tre punkter på kroppen man skulle massera/trycka på. En på handen, en vid knät och en på axlarna. Hon sa att dessa punkter var super sköna att trycka på under förlossningen för smärtlindring.
Den på handen var även bra under utdrivningsfasen, så nu står jag och masserar punkten vid tummen.

Ska lär P blixt när jag kommer hem och tvinga honom att trycka lite på mig :)
Sååå skönt när hon visade punkterna, egentligen skulle man nog ha gått till nån under graviditeten som kunnde göra detta, men men det får bli till nästa unge.




Puss K.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0