Pumpen är min.

Då var den min, tuttpumpen.
Vi åkte till söder och jag sprang in till tjejen som lagt ut annonsen, oh my god vilken fin lägenhet hon och hennes familj hade, jaja inte de jag skulle berätta. Pumpen som sagt, den var super fresh så jag tog med mig den hem.
Kokade den blixt och har faktiskt redan hunnit testa den.
Den var mycket effektiv, på 5 minuter lyckades jag få ut 100ml.
Så Frank får garanterat tillräckligt med mat.


Jag har även bestämmt mig för att börja äta lite nyttigt, jag stoppar i mig så mycket skit så det måste ändras.
Till middag idag blev det kycklingsallad med quinoa, P fick med pasta då han ABSOLUT inte kunde äta quinoa.
Imorgon tänkte jag ta en sväng till blueberry och köpa lunch smoothies, kasnke får lite insperation så jag kan göra hemma sen.

Hur länge kan man spara utpumpad mjölk i kylen förresten? En dag?

Puss K.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hmm ... tror det är en dag. Men jag är osäker. Går nog att goolgla. Ett halvår i frysen i alla fall. Och då får man inte micra det utan tinar upp det i varmvattenbad.



Kramar på er!

2010-03-29 @ 23:39:13
Postat av: nillan

Tre dagar i kyl sa de till oss på BB/Neo... Dock viktigt att tänka på att inte hälla samman varm och kall mjölk. Alltså, om du redan har kylskåpskall utpumpad mjölk och pumpar mer, så får du förvara dem i olika kärl.



100ml på fem minuter var inte illa! Wow :)



Pusspuss

2010-03-30 @ 11:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0