Mat.

Min lilla Frankis börjar bli en stor killen, en man faktiskt.
Vi var på BVC idag igen på mammakurs, det visade sig att Frankis kommit längst i matutvecklingen. Tack Nillan!

Han käkar:
06-07 Välling, ja jag vet stor kille!
10 En portion gröt
13 en halv burk mat och en halv burk frukt pure, de stor burkarna :)
16 en halv burk mat och en halv burk frukt pure
18 En portion gröt med lite mosad frukt
Sen får han en liten slurk tuttsaft på natten..

Fatta va stor han börjar bli, mammas lilla kille.

På kursen idag fick vi lära oss lite om säkerhet och första hjälpen, jag ska ta en extra kurs på rödakorset i första hjälpen för 0-8 åringar. Hoppas på att det börjar någon snart, ska kolla upp de på måndag.

Vi har även varit på babysim idag, jätte mysigt. Vi var bara 5 bebbar i vårna grupp så det var skönt. Frankis var äldst och var därmed den enda som orkade bada hela lektionen, duktig kille igen!

Annars har vi inte hunnit med så mycket idag, P har varit och spelat lite poker och imorgon är det golftävling som gäller.
Jag har ju glömt att skryta om min P, han lyckades göra en "hole in one" här om dagen. Ja, jag vet att ni tänker att denna stora händelse borde fått ett eget inlägg, men Nej detta är min och Frankis blogg. Så P får bara en liten notis.



Puss K.

Kommentarer
Postat av: nillan

Duktiga Frank! Det ska du väl inte tacka mig för :) From måndag är det vi som inför två "riktiga" mål mat på dagen, E och I gick inte med på att Frankis skulle äta mer o växa ifatt ;-) Hihi. Hoppas allt är bra med er! Pusspuss

2010-09-11 @ 21:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0