Vägra sova.

Min lilla son har börjat bli svårlagd på kvällen. Två kvällar i rad nu har han vägrat somna. I går vägrade han somna vid 19 när jag la honom i sängen, så jag tänkte,
 -jaja han får väl vara vaken tills han blir gnällig!
Blev Frank gnällig?
Nej!
När klockan var 22 var jag tvungen att lägga honom iaf, herregud han kan ju inte orka vara vaken hela natten! Haha
Han somnade fint då och hoppet levde för att det skulle kunna bli sovmorgon, men nej. Vaken samma tid som vanligt.

Så idag är det en stor dag, vi testar med bara en somnpaus på hela dagen. Han har percis somnat så hoppas han sover till 13 iaf. Han borde va trött då han sovit 4 timmar mindre i natt än en vanlig natt.

Den förbannade hostan har kommit tillbaka, inatt var det hur många och långa hostattaker som helst, stackars stackars Frankis, kan han få bli frisk nån gång???

Jaja nu ska jag läsa, japp det är så jag spenderar min egentid :)
Det trodde ni inte va!?



Puss K.


Kommentarer
Postat av: nillan

Hej!



Hur gick det med en sovpaus? :) Isak och Erik sover bara en gång per dag nu och det går hur bra som helst! De brukar sova ungefär en timma, och i sina sängar istället för vagnen. Superskönt!



Ni kanske vill komma hit på torsdag? Så kan vi ha ett minikalas :) Kan fixa lite mat till alla tre killarna så kan vi ta ngt fika och fira lite :)



Skönt att handen börjar se bättre ut!



Pusspuss

2011-01-08 @ 19:17:54
Postat av: nillan

Det är lite olika hur länge de sover... mellan 30min och två timmar... men de senaste dagarna har det blivit runt en timma o en kvart, o det är bra :) Lägger dem på samma sätt som på natten. Är superskönt när de kan somna själva i sängen o man slipper vagga. Vi brukar lägga dem mellan 12.30-12.45 så om ni kommer lite efter 14 så blir det perfekt. Kan de ju käka lite mellis här och sen middag vid 16.30-tiden någon gång? Blir så kuuul! Pusspusss

2011-01-08 @ 21:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0